statystyki

Jeśli prezent nie kojarzy się z firmą, nie może być uznany za reklamę

autor: Patrycja Dudek06.10.2014, 07:42; Aktualizacja: 06.10.2014, 08:44

Przedsiębiorstwo, które wręcza klientom próbki towarów jako upominki, musi zadbać o to, by były opatrzone jego logo. W przeciwnym razie nie zaliczy wydatków na nie do kosztów podatkowych – wskazał NSA

Reklama


Sprawa dotyczyła spółki, która rozdawała kontrahentom i klientom próbki towarów sanitarnych. Część z nich wytwarzała sama, inne kupowała. Uważała, że wydatki związane z gratisami może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, ponieważ wręcza je w celach reklamowych. Dyrektor poznańskiej izby skarbowej wydał jednak negatywną interpretację. Stwierdził, że w tym wypadku nie chodzi o koszty reklamy, ale reprezentacji, a te nie mogą być potrącane, o czym mówi art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Wyjaśnił, że tylko te gratisy, które zwiększają rozpoznawalność firmy na rynku, mogą zostać uznane za reklamowe. Tymczasem spółka rozdaje produkty, które w żaden sposób jednoznacznie się z nią nie kojarzą – nie są opatrzone jej logo, a czasem nawet widnieją na nich oznaczenia innych firm (producentów próbek). W rezultacie o reklamie nie ma mowy.


Pozostało jeszcze 37% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama