Blog, Facebook, strona www – to tylko przykładowe narzędzia, z których korzystają dziś doradcy podatkowi.
Po zlikwidowaniu ustawowego zakazu reklamy Krajowa Rada Doradców Podatkowych rozpoczęła prace nad określeniem zasad etyki w zakresie reklamowania usług doradczych. Nowe zasady mają zostać wprowadzone na początku przyszłego roku. Jednak jak mówi Marcin Wystrychowski, prawnik, partner w Big Four Group i doradca dla sektora usług profesjonalnych, już dziś dostępne narzędzia e-marketingowe stają się coraz popularniejsze wśród doradców podatkowych.
Jak wyjaśnia Tomasz Gałka, doradca podatkowy i partner w kancelarii Olesiński i Wspólnicy, obecnie rynek wymusza obecność doradcy w internecie, a podatnicy potrzebujący porady w pierwszej kolejności szukają rozwiązań swoich problemów w sieci.
– Jeśli poszukując informacji w internecie, trafią na profesjonalistę, który właściwie rozpoznaje ich problem, udziela wiarygodnych i kompetentnych wyjaśnień, są skłonni powierzyć mu swoją sprawę – przyznaje Tomasz Gałka.
Marcin Wystrychowski zwraca jednak uwagę, że narzędzia e-marketingowe, aby były skuteczne, powinny być w różnym stopniu dobierane przez doradców i każdorazowo dopasowane do modelu biznesowego, strategii pozyskiwania klientów, rodzaju oferowanych usług i kanałów komunikacji. Skutecznie wdrożone mogą wspierać markę, komunikację z klientem i wreszcie pozyskiwać nowe zlecenia i klientów.
– Ich wykorzystanie buduje przewagę konkurencyjną doradcy – przekonuje nasz rozmówca. Jak dodaje, ciekawy blog może przysporzyć klientów szukających rozwiązania w danej dziedzinie, a aktywna strona WWW, system newsletterów i komunikacji online mogą skutecznie budować i utrzymywać relacje z klientem i przyczynić się do zwiększenia sprzedaży usług. Skuteczność tych narzędzi potwierdza Tomasz Gałka. Kancelaria, w której jest partnerem, od pewnego czasu prowadzi blog „Co w prawie piszczy”, opisując praktyczne problemy, z którymi doradcy i prawnicy spotykają się w codziennej pracy.
Taka forma dzielenia się wiedzą – jak wyjaśnia Tomasz Gałka – spotyka się z dużą aprobatą zarówno wśród naszych klientów, jak i zwykłych użytkowników, którzy czasem przychodzą do nas po poradę i stają się klientami.
Ważne!
Narzędzia e-marketingowe, aby były skuteczne, powinny być dopasowane m.in. do modelu biznesowego, strategii, rodzaju oferowanych usług