statystyki

Darmowy cydr na festiwalu jest z akcyzą

autor: Patrycja Dudek28.05.2018, 20:00
Z fiskusem zgodził się WSA w Gliwicach. Stwierdził, że wystawy, targi i imprezy o podobnym charakterze to miejsca prezentowania towarów, połączone ze sprzedażą i budowaniem relacji z kontrahentami, a festiwal to impreza typowo artystyczna.

Z fiskusem zgodził się WSA w Gliwicach. Stwierdził, że wystawy, targi i imprezy o podobnym charakterze to miejsca prezentowania towarów, połączone ze sprzedażą i budowaniem relacji z kontrahentami, a festiwal to impreza typowo artystyczna.źródło: ShutterStock

Nikt nie przyjeżdża na festiwal muzyki po to, by zaznajomić się z ofertą producenta alkoholu, dlatego rozdawane przez niego procenty muszą być z banderolą – orzekł NSA.

Sędzia Barbara Kołodziejczak-Osetek wyjaśniła, że zwolnienie z akcyzy jest wtedy, gdy promowanie alkoholu jest głównym celem wydarzenia, a nie wtedy, gdy jest on rozdawany przy okazji.

Spór w tej sprawie toczyła z fiskusem grupa Żywiec – sponsor festiwalu Open’er i Męskie Granie. Postanowiła ona wykorzystać te wydarzenia do promocji cydru, który wprowadzała właśnie do swojej oferty. Zamierzała rozdawać uczestnikom – za pośrednictwem agencji eventowej – puszki o pojemności 0,15 litra, które sama nabyła nieodpłatnie od zagranicznego producenta w celach promocyjnych. Liczyła na to, że degustacja trunku podczas imprez zachęci klientów do zakupu większej ilości cydru.

Spór toczył się o to, czy promocyjne opakowania mogą być wyprowadzone ze składu podatkowego bez banderoli, a tym samym i akcyzy.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane