statystyki

Odbieranie listów to nie kontakt z fiskusem

autor: Patrycja Dudek26.04.2018, 20:00
Spółka uważała, że wykreślenie było bezpodstawne, skoro istniała i odbierała wezwania.

Spółka uważała, że wykreślenie było bezpodstawne, skoro istniała i odbierała wezwania.źródło: ShutterStock

Naczelnik urzędu skarbowego miał prawo wykreślić spółkę z rejestru VAT, skoro jej przedstawiciel zareagował na odebrane wezwania z urzędu dopiero po pięciu latach – wynika z wczorajszego wyroku NSA.

Chodziło o spółkę, którą naczelnik urzędu skarbowego wykreślił z rejestru czynnych podatników VAT bez zawiadomienia jej o tym. Sytuacja miała miejsce jeszcze przed nowelizacją przepisów o wykreśleniach z rejestru, która weszła w życie od 2017 r. Sprawa jest jednak aktualna, bo przesłanka wykreślenia, po którą sięgnął fiskus, się nie zmieniła. Chodzi o brak możliwości skontaktowania się z podatnikiem albo jego pełnomocnikiem mimo podjętych udokumentowanych prób kontaktu (obecnie art. 96 ust. 9 pkt 2 ustawy o VAT).

Spółka przez dwa lata nie składała deklaracji VAT-7. Dziś już samo to wystarczyłoby do wykreślenia jej z rejestru (art. 96 ust. 9a pkt 2 mówi o nieskładaniu deklaracji przez sześć miesięcy). Wówczas jednak takiej przesłanki w ustawie o VAT nie było. Naczelnik US dwukrotnie wezwał więc spółkę do złożenia deklaracji. W wezwaniach poinformował o możliwości wykreślenia jej z rejestru w razie braku kontaktu.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane