statystyki

Premiera produktu nie zawsze w całości kosztem podatkowym

autor: Patrycja Dudek29.03.2017, 07:23; Aktualizacja: 29.03.2017, 08:21
podatki

Wydatki na firmowy raut mogą pomniejszać przychód, pod warunkiem, że bankiet nie jest główną częścią konferencji promującej sprzedaż.źródło: ShutterStock

Przedsiębiorstwo nie zmniejszy przychodów o wydatki na występy artystyczne, jeśli mają one jedynie uświetnić jego imprezę promocyjną. Kosztem nie jest też udział osób, do których nie jest kierowana oferta – orzekł wczoraj NSA.

Reklama


Sprawa dotyczyła firmy produkującej autobusy, auta ciężarowe i maszyny budowlane. Zamierzała ona wprowadzić na rynek nowy produkt – ciągnik siodłowy. Planowała więc liczne spotkania z klientami oraz partnerami biznesowymi, a także seminaria i konferencje. Zamierzała zapraszać na nie zarówno kontrahentów, jak i członków ich rodzin, a także przedstawicieli mediów branżowych i lokalnych. Spotkania miały uświetniać występy artystów.

Spór z fiskusem toczył się o możliwość zaliczenia tych wydatków do kosztów podatkowych.

Firma wyliczyła, że w związku z organizacją imprez będzie musiała zapłacić za wynajem sal konferencyjnych, ich adaptację techniczną i udekorowanie, obsługę techniczną, ochronę i ubezpieczenie imprezy. Do tego dochodziły koszty transportu produktów, dowóz gości i osób zajmujących się promocją oraz wyżywienie i zakwaterowanie.


Pozostało jeszcze 67% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama