statystyki

Bankiet musi służyć zwiększeniu zamówień

autor: Agnieszka Pokojska20.02.2017, 07:30; Aktualizacja: 20.02.2017, 09:05
Organ uznał, że organizując bankiet, firma chciała raczej kreować własny wizerunek, tworzyć wśród kontrahentów wrażenie profesjonalnego i godnego zaufania partnera biznesowego.

Organ uznał, że organizując bankiet, firma chciała raczej kreować własny wizerunek, tworzyć wśród kontrahentów wrażenie profesjonalnego i godnego zaufania partnera biznesowego.źródło: ShutterStock

Nie wystarczy zorganizować imprezę dla kontrahentów. Trzeba jeszcze wykazać, że jej celem była reklama, a nie reprezentacja – wynika z interpretacji dyrektora katowickiej izby.

Reklama


Z pytaniem wystąpiła spółka, która zorganizowała bankiet składający się z dwóch części. Podczas pierwszej, oficjalnej, prezes spółki podsumował roczne wyniki, przedstawił plany na dalszy rozwój oraz podziękował pracownikom i kontrahentom, w tym przedstawicielom zaproszonych przedsiębiorców. Następnie goście zostali zaproszeni na kolację i część artystyczną.

Spółka chciała zaliczyć całość wydatków do kosztów uzyskania przychodów. Tłumaczyła, że wydatki na organizację bankietu, podczas którego są przedstawiane informacje o działalności firmy, mają co do zasady na celu osiągnięcie przychodów lub zachowanie/zabezpieczenie ich źródła. Bliższe poznanie działalności spółki wpływa bowiem pozytywnie na pogłębianie zaufania kontrahentów do niej. Natomiast u pracowników zwiększa poczucie zaangażowania w sprawy firmy i motywację do pracy, co przekłada się na większą efektywność i poprawę wyników finansowych.

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach stwierdził jednak, że z przedstawionych przez spółkę okoliczności nie wynika, aby impreza miała charakter reklamowy. Nie zachęcano podczas niej do korzystania z produktów ani usług spółki.


Pozostało jeszcze 56% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama