statystyki

Czasem lepiej się sądzić niż iść na ugodę

autor: Jakub Pawłowski30.01.2017, 07:21; Aktualizacja: 30.01.2017, 08:32
Sprawa dotyczyła dwóch skonfliktowanych spółek, które sprzedawały folię PVC wykorzystywaną w przemyśle meblarskim. Jedna z nich przywłaszczyła sobie niezarejestrowany znak towarowy, który na co dzień wykorzystywała druga firma.

Sprawa dotyczyła dwóch skonfliktowanych spółek, które sprzedawały folię PVC wykorzystywaną w przemyśle meblarskim. Jedna z nich przywłaszczyła sobie niezarejestrowany znak towarowy, który na co dzień wykorzystywała druga firma.źródło: ShutterStock

Kto płaci odszkodowanie, żeby uchronić się od dotkliwych konsekwencji wizerunkowych w razie przegranej przed sądem, działa racjonalnie. Nie spełnia jednak przesłanki celowości z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT – uznał WSA w Warszawie.

Reklama


Sprawa dotyczyła dwóch skonfliktowanych spółek, które sprzedawały folię PVC wykorzystywaną w przemyśle meblarskim. Jedna z nich przywłaszczyła sobie niezarejestrowany znak towarowy, który na co dzień wykorzystywała druga firma.

Ta złożyła więc pozew do sądu. Domagała się m.in. zniszczenia towarów oznaczonych podkradzionym wzorem przemysłowym. Zapowiedziała, że w razie niespełnienia tych roszczeń opublikuje wyrok w prasie branżowej.

Spółki ostatecznie zgodziły się na ugodę przed sądem okręgowym. Firma, która przywłaszczyła sobie znak, wypłaciła konkurentowi 23 tys. euro i zniszczyła 7,8 tys. mkw. folii okleinowej, na której znajdował się sporny wzór. Druga firma wycofała pozew i zrzekła się dalszych roszczeń.

Spółka, która wypłaciła pieniądze, uważała, że może zaliczyć poniesione wydatki do kosztów uzyskania przychodów, włącznie ze stratami wynikłymi ze zniszczenia części asortymentu. Przekonywała, że celem takich działań było zabezpieczenie i zachowanie źródła przychodów. Spełnione więc zostały przesłanki wymienione w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.


Pozostało jeszcze 74% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama