statystyki

Kto roznosi ulotki, płaci PIT, a nie ryczałt

autor: Patrycja Dudek04.01.2017, 07:22; Aktualizacja: 04.01.2017, 08:07
księgowa, podatki, księgowy, urzędnik

Naczelny Sąd Administracyjny zwrócił uwagę na dwie rozbieżne kwalifikacje usług świadczonych przez podatnika.źródło: ShutterStock

Przedsiębiorca, który wrzuca gazetki do skrzynek, świadczy usługi reklamy, a nie kolportażu – wynika z wyroku NSA.

Chodziło o mężczyznę, który zajmował się roznoszeniem gazetek reklamowych z ofertami różnych sklepów oraz informacji wyborczych jednego z kandydatów do parlamentu. Nie robił tego jednak w ramach umowy-zlecenia, tylko własnej działalności gospodarczej.

Uważał, że tym samym świadczy usługi kolportażu, kwalifikowane do usług kurierskich. Dlatego rozliczał się z fiskusem w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, płacąc go według stawki 3 proc.

Zakwestionował to naczelnik urzędu skarbowego. Stwierdził, że podatnik świadczy usługi reklamowe, które nie mogą być objęte ryczałtem, tylko są opodatkowane na zasadach ogólnych. Zamiast 3 proc. od przychodu podatnik powinien więc płacić PIT od dochodu, według skali podatkowej: 18 proc. i 32 proc. W związku z tym powinien był zapłacić przeszło 35 tys. zł PIT, a nie 2 tys. zł ryczałtu – wyliczył naczelnik. Do tego doszły jeszcze odsetki od niezapłaconych w terminie zaliczek na podatek dochodowy (prawie 2,5 tys. zł).


Pozostało jeszcze 55% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane