statystyki

Kto roznosi ulotki, płaci PIT, a nie ryczałt

autor: Patrycja Dudek04.01.2017, 07:22; Aktualizacja: 04.01.2017, 08:07
księgowa, podatki, księgowy, urzędnik

Naczelny Sąd Administracyjny zwrócił uwagę na dwie rozbieżne kwalifikacje usług świadczonych przez podatnika.źródło: ShutterStock

Przedsiębiorca, który wrzuca gazetki do skrzynek, świadczy usługi reklamy, a nie kolportażu – wynika z wyroku NSA.

Chodziło o mężczyznę, który zajmował się roznoszeniem gazetek reklamowych z ofertami różnych sklepów oraz informacji wyborczych jednego z kandydatów do parlamentu. Nie robił tego jednak w ramach umowy-zlecenia, tylko własnej działalności gospodarczej.

Uważał, że tym samym świadczy usługi kolportażu, kwalifikowane do usług kurierskich. Dlatego rozliczał się z fiskusem w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, płacąc go według stawki 3 proc.

Zakwestionował to naczelnik urzędu skarbowego. Stwierdził, że podatnik świadczy usługi reklamowe, które nie mogą być objęte ryczałtem, tylko są opodatkowane na zasadach ogólnych. Zamiast 3 proc. od przychodu podatnik powinien więc płacić PIT od dochodu, według skali podatkowej: 18 proc. i 32 proc. W związku z tym powinien był zapłacić przeszło 35 tys. zł PIT, a nie 2 tys. zł ryczałtu – wyliczył naczelnik. Do tego doszły jeszcze odsetki od niezapłaconych w terminie zaliczek na podatek dochodowy (prawie 2,5 tys. zł).


Pozostało 55% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane