Obowiązujące od sierpnia 2016 r. regulacje, które nakazują zapłacić VAT od nabycia paliwa w innym kraju UE w ciągu pięciu dni od jego sprowadzenia na terytorium Polski, są niezgodne z przepisami unijnymi. Takiego zdania jest Henrik Saugmandsgaard, rzecznik generalny Trybunału Sprawiedliwości UE. Jeśli sędziowie TSUE, tak jak mają w zwyczaju, podzielą jego wnioski, to Polska będzie musiała zrezygnować z pakietu paliwowego. Tymczasem pakiet ten jest uznawany przez Ministerstwo Finansów za symbol skutecznego uszczelniania VAT przez obecną ekipę rządzącą. Według szacunków eksperckich zakwestionowane przepisy gwarantują budżetowi państwa wpływy rzędu 2,4 mld zł rocznie. Były też chwalone przez branżę paliwową, bo wyeliminowały nieuczciwą konkurencję.
Nie można żądać zapłaty podatku od wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych w ciągu pięciu dni od ich sprowadzenia na terytorium Polski. To niezgodne z unijnym prawem – uznał Henrik Saugmandsgaard, rzecznik generalny Trybunału Sprawiedliwości UE
Rzecznik generalny unijnego trybunału nie ma wątpliwości: przepisy kluczowe dla uszczelniania VAT w Polsce nie powinny się ostać.
Pozostało
95%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama