Tak. Podatnicy są zobowiązani spełniać wiele warunków przy prowadzeniu ewidencji przy zastosowaniu kas. Jednym z nich jest obowiązek zgłaszania do obowiązkowego przeglądu technicznego kasy u właściwego serwisanta kas w przepisanych terminach.
Zasadą jest, że obowiązkowego przeglądu technicznego dokonuje się co 24 miesiące. Wyjątkiem są kasy o zastosowaniu specjalnym przeznaczone do prowadzenia ewidencji przy świadczeniu usług przewozu osób i ładunków taksówkami. W przypadku tych kas obowiązkowego przeglądu dokonuje się nie rzadziej niż w terminach wymaganych dla ponownej legalizacji określonych w odrębnych przepisach o prawnej kontroli metrologicznej dla taksometru używanego do współpracy z kasą przez podatnika.
Podatnicy są zobowiązani do zwrotu odliczonych lub zwróconych im kwot wydatkowanych na zakup kas rejestrujących, w przypadku gdy nie dokonują w obowiązującym terminie zgłoszenia kasy do obowiązkowego przeglądu technicznego przez właściwy serwis.
Podstawa prawna
Par. 16 rozporządzenia ministra finansów z 28 listopada 2008 r. w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące, oraz warunków ich stosowania (Dz.U. nr 212, poz. 1338 z późn. zm.).