statystyki

Zawyżona cena nie jest kosztem dla kupującego

autor: Katarzyna Jędrzejewska25.08.2015, 17:00
W tej sprawie spółka zapłaciła za usługi transportowe, które w rzeczywistości zostały wykonane na innej trasie, niż wynikało to z wystawionych faktur.

W tej sprawie spółka zapłaciła za usługi transportowe, które w rzeczywistości zostały wykonane na innej trasie, niż wynikało to z wystawionych faktur.źródło: ShutterStock

Jeżeli nieuczciwy kontrahent wykazał na fakturze usługę, która w rzeczywistości nie miała miejsca, to odbiorca nie może zaliczyć zapłaty za nią do strat w środkach obrotowych i tym samym pomniejszyć o nią swojego przychodu – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.

To drugi już wyrok sądu kasacyjnego w tej sprawie. Dwukrotnie bowiem trafiała ona do WSA w Gorzowie Wielkopolskim, a następnie do Naczelnego Sądu Administracyjnego.


Pozostało 86% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • mjhngfbvdc(2015-08-25 17:33) Zgłoś naruszenie 00

    Trochę konsekwencji. Skoro dla szeroko rozumianej skarbówki zakup po niższej od rynkowej cenie jest przychodem, to zakup za wartość wyższą powinien być (większą) stratą.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane