statystyki

Darowane nie jest kosztem uzyskania przychodu

autor: Katarzyna Bajak09.12.2014, 07:00; Aktualizacja: 09.12.2014, 07:36
kredyt gotówkowy-pieniądze-złoty

Zdaniem sądu trudno mówić o wykorzystaniu nagród, skoro nie zostały one wydane klientom biorącym udział w akcji promocyjnej.źródło: ShutterStock

Nie można odliczyć od dochodu wartości towarów, które zamiast w konkursie dla klientów, zostały przekazane nieodpłatnie na cele charytatywne – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.

Sprawa dotyczyła spółki będącej właścicielem stacji benzynowych. Spółka przeprowadzała różnego rodzaju konkursy i promocje skierowane do klientów stacji. Nagrodami były towary o niewielkiej wartości, np. piłka futbolowa bądź siatkarska, plecak, torba itp. Spółka zaliczała wartość netto wydatków na nagrody do kosztów uzyskania przychodów. Traktowała je jako koszt pośredni, poniesiony w dniu, w którym ujęła je w swoich księgach, zgodnie z art. 15 ust. 4e ustawy o CIT.


Pozostało 70% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane