Część podatników, którzy wczoraj, czyli pierwszego dnia, chcieli skorzystać z usługi Twój e-PIT i rozliczyć się z fiskusem za 2021 r., napotkało na problemy. Przeciążenie serwerów utrudniało im dostęp do zeznania sporządzonego przez skarbówkę.

Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie DGP. – Z powodu ogromnego zainteresowania niektórzy mają problem z pobraniem przygotowanego dla nich PIT, za co przepraszamy – napisał resort.
Zapewnił zarazem, że system działa i realizuje usługę. Mają o tym świadczyć dane: w poniedziałek do godz. 14 użytkownicy zaakceptowali już ponad 70 tys. zeznań, a do usługi logowano się łącznie ponad pół miliona razy.
Ministerstwo poinformowało, że przez najbliższe dwie doby resort będzie pracował nad udrożnieniem przepływu danych w systemie. Natomiast w trakcie prac technicznych mogą występować krótkie przerwy w dostępie do usługi. MF ma o nich informować na bieżąco.
Przypomnijmy, że w ramach usługi Twój e-PIT Krajowa Administracja Skarbowa wypełniła PIT-37, PIT-38, PIT-28 i PIT-36, z tym że dwa ostatnie nie są sporządzone dla przedsiębiorców, tylko np. dla osiągających przychody z najmu prywatnego.
Dzień przed uruchomieniem usługi przedstawiciele Ministerstwa Finansów zapewniali na konferencji prasowej, że wydajność serwerów została zwiększona trzykrotnie w porównaniu do roku poprzedniego. Zainteresowanie usługą okazało się jednak tak duże, że niektórzy, zamiast wypełnionego zeznania, otrzymywali komunikat: „Nie udało się pobrać Twoich dokumentów, spróbuj ponownie później”. ©℗