Z końcem 2021 r. Ministerstwo Finansów przestanie udostępniać aplikację e-Deklaracje Desktop. Ale można zachować deklaracje wysłane dotychczas za pomocą tej aplikacji oraz otrzymane tą drogą urzędowe potwierdzenia odbioru (UPO).

Jak to zrobić? MF poinformowało o tym w komunikacie. Należy odnaleźć wysłane deklaracje i UPO w zakładce „Moje rozliczenia”, a następnie zapisać w formie PDF lub wydrukować.
Aby to zrobić, należy skorzystać z paska narzędzi Adobe Readera, który jest dostępny nad otwartym formularzem (po kliknięciu ikony dyskietki otworzy się okno z pytaniem o miejsce zapisania pliku, a po kliknięciu ikony drukarki – okno parametrów wydruku) – wyjaśnił resort.
Mimo likwidacji aplikacji e-Deklaracje Desktop, ministerstwo nadal będzie publikować interaktywne formularze. Będzie je można wysyłać już tylko przez bramkę e-Deklaracje z wykorzystaniem wtyczki (plug-in).
Przypomnijmy, że docelowo zniknąć ma również strona e-Deklaracje. Zastąpi ją nowa funkcjonalność w e-Urzędzie Skarbowym. W 2022 r. ministerstwo planuje udostępnić w e-Urzędzie Skarbowym pierwsze interaktywne formularze deklaracji podatkowych. Poinformowała o tym w rozmowie z DGP Anna Chałupa, zastępca szefowej Krajowej Administracji Skarbowej (patrz „Cała elektroniczna obsługa podatników będzie w e-US”; DGP nr 132/2021).