statystyki

Sprzedający wirtualne postaci płacą niski podatek

autor: Mariusz Szulc22.08.2014, 07:00; Aktualizacja: 22.08.2014, 09:01
Wirtualne przedmioty bądź postacie mogą być warte od kilku do kilkuset tysięcy złotych.

Wirtualne przedmioty bądź postacie mogą być warte od kilku do kilkuset tysięcy złotych.źródło: ShutterStock

Profesjonalna sprzedaż przedmiotów wytworzonych w grach komputerowych to handel objęty 3-procentową stawką ryczałtu – potwierdził dyrektor bydgoskiej izby.

Chodziło o przedsiębiorcę, który zajmował się sprzedawaniem na internetowych portalach aukcyjnych wirtualnych postaci i przedmiotów. Wcześniej je kupował lub sam tworzył w grach komputerowych.

Przedsiębiorca spytał izbę skarbową, czy jego działalność może być zakwalifikowana jako usługowa w zakresie handlu. W takim wypadku płaciłby 3-procentowy ryczałt od uzyskanego przychodu, zgodnie z art. 12 pkt 5 lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U. z 1998 r. nr 144, poz. 930 ze zm.).

Bydgoska izba to potwierdziła. Odwołała się do art. 4 pkt 3 oraz art. 4 pkt 6 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku. Wynika z nich, że działalnością usługową w zakresie handlu jest sprzedaż nabytych wcześniej produktów w stanie nieprzetworzonym. Spełniając ten warunek, podatnik ma prawo rozliczać się według stawki 3 proc. – stwierdziła izba.


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Komentarze FB:

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane