statystyki

Będzie jedna suma ubezpieczeniowa dla biura rachunkowego

autor: Agnieszka Pokojska15.07.2014, 07:45; Aktualizacja: 15.07.2014, 09:07

Minimalna suma gwarancyjna dla przedsiębiorców prowadzących usługowo księgi rachunkowe będzie wynosić 10 tys. euro – wynika z opublikowanego projektu rozporządzenia.

Zmiana ta jest związana z deregulacją biur rachunkowych, która zacznie obowiązywać 10 sierpnia br. Wprawdzie do prowadzenia takiej działalności nie będą już potrzebne uprawnienia (doradcy podatkowego, biegłego rewidenta) ani certyfikat księgowy, ale nadal prowadzący księgi rachunkowe będą musieli się ubezpieczać.

Obecnie minimalna suma gwarancyjna polisy OC w odniesieniu do jednego zdarzenia zależy od przedmiotu działalności biura. Ten, kto równolegle wykonuje czynności z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych i czynności doradztwa podatkowego, musi się ubezpieczyć od kwoty wynoszącej równowartość 15 tys. euro.


Pozostało 74% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane