Podatnicy z roku na rok chętniej wspierają organizacje pożytku publicznego. W PIT za 2009 rok kilkanaście tysięcy osób więcej przekazało 1 proc. podatku. Mimo wzrostu liczby zeznań z wykazaną wpłatą kwoty, które zasilą konta organizacji, mogą być takie same, a czasem nawet niższe od tych, które dostały one z rozliczenia za 2008 rok. Takie wnioski płyną z sondy „DGP”. – Spadek darowanych kwot z 1 proc. podatku wynika z tego, że od początku 2009 roku rozliczamy PIT według niższych stawek podatkowych – 18 i 32 proc. Skoro płacimy niższe podatki, 1 proc. z nich przekazywany również jest niższy – argumentują urzędnicy skarbowi. Ostateczne dane dotyczące 1 proc. podatku mogą jeszcze się zmienić, bo w urzędach skarbowych nadal trwa wprowadzanie danych z deklaracji do informatycznego systemu skarbówki Poltax.
Coraz chętniej wspieramy potrzebujących. Świadczą o tym dane dotyczące przekazywania 1 proc. podatku dla organizacji pożytku publicznego (OPP) w zeznaniach PIT za 2009 rok. Kilkanaście tysięcy więcej osób w całej Polsce zdecydowało się w deklaracji za ubiegły rok podzielić swoim podatkiem w porównaniu z zeznaniami składanymi za 2008 rok. Sumy, jakie zasilają konta OPP, na razie są zbliżone do tych z 2008 roku lub nieco wyższe. Takie wnioski płyną z sondy „DGP” przeprowadzonej w izbach skarbowych. Nasi rozmówcy zastrzegli jednak, że podane dane nie są ostateczne.
Coraz chętniej wspieramy potrzebujących. Świadczą o tym dane dotyczące przekazywania 1 proc. podatku dla organizacji pożytku publicznego (OPP) w zeznaniach PIT za 2009 rok. Kilkanaście tysięcy więcej osób w całej Polsce zdecydowało się w deklaracji za ubiegły rok podzielić swoim podatkiem w porównaniu z zeznaniami składanymi za 2008 rok. Sumy, jakie zasilają konta OPP, na razie są zbliżone do tych z 2008 roku lub nieco wyższe. Takie wnioski płyną z sondy „DGP” przeprowadzonej w izbach skarbowych. Nasi rozmówcy zastrzegli jednak, że podane dane nie są ostateczne.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama