Służba Celna w obszarze celnym działa na zasadzie konkurencji. Konkurujemy z 26 administracjami celnymi UE i to powoduje, że postawa funkcjonariuszy zmienia się. Próbujemy też budować odpowiednie postawy. Nie tylko etyczne, ale także w podejściu do przedsiębiorcy. Można tu przytoczyć dokument rządowy „Polska 2030. Wyzwania rozwojowe”, gdzie wątek przyjaznej administracji też jest podnoszony. Spotykamy się z sytuacją, gdy konkretna sprawa może być załatwiona tylko w jeden sposób, ale dochodzić do tego rozstrzygnięcia można kilkoma drogami. Czasem zamiast korespondować, należy poprosić przedsiębiorcę, żeby przyszedł i wyjaśnił bądź wyjaśnić wątpliwości w drodze rozmowy telefonicznej.
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama