Jeśli program rabatowy obejmujący pracowników jest skierowany również do innych odbiorców, to u pracowników, którzy skorzystają z rabatu, nie powstaje przychód.
Jeśli program rabatowy obejmujący pracowników jest skierowany również do innych odbiorców, to u pracowników, którzy skorzystają z rabatu, nie powstaje przychód.
ORZECZENIE
Wczorajszy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego jest korzystny dla pracowników, którym firma przyznaje rabaty na zakupy. Sąd orzekł bowiem, że w sytuacji, gdy pracodawca (sklep) przyznaje pracownikom rabaty, które otrzymują również inni klienci oraz grupy odbiorców, to u pracowników nie powstaje przychód.
Pracownicy w omawianej sprawie nabywali towary na takich samych zasadach jak inni odbiorcy, którzy również otrzymywali rabat w wysokości 5 proc. Sąd uzasadniał, że w takiej sytuacji pracownicy nie są w żaden sposób uprzywilejowani. Ponadto inni odbiorcy otrzymywali czasem od sklepu większe rabaty niż pracownicy. Zdaniem sądu nie można więc uznać, że u pracowników powstawało trwałe przysporzenie w ich majątku. A zatem w sytuacji, gdy pracownik wykorzystał rabat na zakupy w sklepie, nie powstaje u niego przychód.
Tym samym sąd uchylił interpretację ministra finansów, który twierdził, że w omawianej sytuacji u pracowników powstaje opodatkowany przychód. Minister twierdził też, że jeśli rabaty otrzymują pracownicy zatrudnieni w firmach współpracujących ze sklepem, to powstanie u nich przychód jedynie wówczas, gdy rabat nie przekroczy kwoty 100 zł. Wyrok jest nieprawomocny.
Sygn. akt III SA/Wa 1683/09
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama