statystyki

WSA: Odbiorca refaktury musi stosować art. 15e

autor: Łukasz Zalewski18.08.2020, 06:01; Aktualizacja: 18.08.2020, 07:50
Sprawa dotyczyła spółki kupującej usługi reklamowe. Świadczą je dla niej sieci handlowe, które nie są z nią powiązane. W praktyce jednak spółka nabywa je za pośrednictwem podmiotu, który jest z nią powiązany, a który refakturuje na nią kupione usługi.

Sprawa dotyczyła spółki kupującej usługi reklamowe. Świadczą je dla niej sieci handlowe, które nie są z nią powiązane. W praktyce jednak spółka nabywa je za pośrednictwem podmiotu, który jest z nią powiązany, a który refakturuje na nią kupione usługi.źródło: ShutterStock

Firma, która kupuje usługi reklamowe przez pośrednika będącego podmiotem powiązanym, musi liczyć się z ograniczeniem kosztów uzyskania przychodu związanych z tymi zakupami – orzekł WSA w Warszawie.

Sprawa dotyczyła spółki kupującej usługi reklamowe. Świadczą je dla niej sieci handlowe, które nie są z nią powiązane. W praktyce jednak spółka nabywa je za pośrednictwem podmiotu, który jest z nią powiązany, a który refakturuje na nią kupione usługi.

Spór dotyczył art. 15e ust. 1 ustawy o CIT, zgodnie z którym usługi niematerialne świadczone przez podmioty powiązane są kosztem podatkowym tylko do wysokości nieprzekraczającej 5 proc. podatkowej EBITDA (z uwzględnieniem kwoty wolnej 3 mln zł).


Pozostało 77% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane