statystyki

Należyta staranność bez interpretacji

autor: Patrycja Dudek20.02.2020, 08:55; Aktualizacja: 20.02.2020, 09:04
Spółka poinformowała, że zasadniczo nawiązuje kontakty z dostawcami i odbiorcami telefonicznie lub e-mailowo

Spółka poinformowała, że zasadniczo nawiązuje kontakty z dostawcami i odbiorcami telefonicznie lub e-mailowoźródło: ShutterStock

Podatnik nie ma szans na uzyskanie odpowiedzi, czy zastosowane przez niego kryteria weryfikacji kontrahenta dadzą mu prawo do odliczenia podatku naliczonego – wynika z wyroku NSA.

Z pytaniem w tej sprawie zwróciła się do fiskusa spółka z o.o. We wniosku o interpretację przedstawiła przyjęte przez siebie sposoby weryfikacji kontrahentów. Chciała się dowiedzieć, czy są one wystarczające dla udowodnienia swojej dobrej wiary i należytej staranności kupieckiej na wypadek, gdyby mimo podjętych starań okazało się, że kontrahenci byli jednak nieuczciwi, a ona sama została wciągnięta w karuzelę VAT.

Spółka poinformowała, że zasadniczo nawiązuje kontakty z dostawcami i odbiorcami telefonicznie lub e-mailowo. Przed dokonaniem transakcji sprawdza kontrahenta z wykorzystaniem internetowych baz danych (takich jak: Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej), a także przez Portal podatnika. Jeśli wyniki tych weryfikacji są pozytywne, to spółka przyjmuje, że są to przedsiębiorcy działający legalnie. Podkreśliła, że nie ma innej możliwości weryfikowania kontrahentów.


Pozostało jeszcze 61% treści

2 dostępy do wydania cyfrowego DGP w cenie
9,80 zł Za pierwszy miesiąc.
Oferta autoodnawialna
PRENUMERATA 2020
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane