statystyki

Wydatki na gminną autopromocję bez odliczenia VAT

autor: Patrycja Dudek10.02.2020, 18:00
Miasto nie odejmie podatku, promując samo siebie. Co innego, gdy zachęcało do zakupu gruntów czy dzierżawy nieruchomości – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.

Miasto nie odejmie podatku, promując samo siebie. Co innego, gdy zachęcało do zakupu gruntów czy dzierżawy nieruchomości – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.źródło: ShutterStock

Miasto nie odejmie podatku, promując samo siebie. Co innego, gdy zachęcało do zakupu gruntów czy dzierżawy nieruchomości – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.

Chodziło o jeden z nadmorskich kurortów. Chcąc przyciągnąć możliwie najwięcej turystów, gmina ponosiła wiele wydatków promocyjnych, w tym m.in. na reklamę w prasie, spoty reklamowe w radiu i telewizji, wynajem powierzchni reklamowych, zakup materiałów i gadżetów promocyjnych, montaż reklam na billboardach, organizację koncertów, pokazów scenicznych i pirotechnicznych.

Gmina podkreśliła, że wydatki te są związane z całokształtem jej działalności, a więc zarówno z czynnościami opodatkowanymi (w tym również zwolnionymi z VAT), jak i niepodlegającymi opodatkowaniu.

Gmina była przekonana, że może odliczać podatek naliczony w cenie tych wydatków, przy czym powinna to robić w oparciu o proporcję ustaloną zgodnie z art. 90 ust. 2 i 3 ustawy o VAT.


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane