statystyki

Wydatki na gminną autopromocję bez odliczenia VAT

autor: Patrycja Dudek10.02.2020, 18:00
Miasto nie odejmie podatku, promując samo siebie. Co innego, gdy zachęcało do zakupu gruntów czy dzierżawy nieruchomości – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.

Miasto nie odejmie podatku, promując samo siebie. Co innego, gdy zachęcało do zakupu gruntów czy dzierżawy nieruchomości – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.źródło: ShutterStock

Miasto nie odejmie podatku, promując samo siebie. Co innego, gdy zachęcało do zakupu gruntów czy dzierżawy nieruchomości – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.

Chodziło o jeden z nadmorskich kurortów. Chcąc przyciągnąć możliwie najwięcej turystów, gmina ponosiła wiele wydatków promocyjnych, w tym m.in. na reklamę w prasie, spoty reklamowe w radiu i telewizji, wynajem powierzchni reklamowych, zakup materiałów i gadżetów promocyjnych, montaż reklam na billboardach, organizację koncertów, pokazów scenicznych i pirotechnicznych.

Gmina podkreśliła, że wydatki te są związane z całokształtem jej działalności, a więc zarówno z czynnościami opodatkowanymi (w tym również zwolnionymi z VAT), jak i niepodlegającymi opodatkowaniu.

Gmina była przekonana, że może odliczać podatek naliczony w cenie tych wydatków, przy czym powinna to robić w oparciu o proporcję ustaloną zgodnie z art. 90 ust. 2 i 3 ustawy o VAT.


Pozostało 73% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane