statystyki

WSA: Twórcy gier komputerowych mają 50-proc. koszty

autor: Łukasz Zalewski21.11.2019, 07:32; Aktualizacja: 21.11.2019, 07:32
Jeśli zespół pracuje nad utworem i wszyscy dostają honorarium, to przysługują im podwyższone koszty, nawet gdy po ukończeniu dzieła prawa autorskie zostaną przeniesione na inny podmiot – uznał WSA w Warszawie.

Jeśli zespół pracuje nad utworem i wszyscy dostają honorarium, to przysługują im podwyższone koszty, nawet gdy po ukończeniu dzieła prawa autorskie zostaną przeniesione na inny podmiot – uznał WSA w Warszawie.źródło: ShutterStock

Jeśli zespół pracuje nad utworem i wszyscy dostają honorarium, to przysługują im podwyższone koszty, nawet gdy po ukończeniu dzieła prawa autorskie zostaną przeniesione na inny podmiot – uznał WSA w Warszawie.

Sprawa dotyczyła jednego z producentów gier komputerowych, który planował stworzenie nowej gry strategicznej. Miał nad tym pracować zespół kilkudziesięciu lub nawet kilkuset osób, w tym: twórców koncepcji, deweloperów, designerów, scenarzystów, grafików, programistów, lektorów, muzyków, inżynierów dźwięku. Pracę zespołu mieli koordynować managerowie projektu.

Spółka wskazała, że każda z osób wnosi określony element twórczy. Przybierają one różną postać, np. koncepcję, scenariusz gry, grafikę, choćby nawet drobnego elementu. Wszystko to – podkreślała – są utwory w rozumieniu prawa autorskiego. Ich suma składa się na utwór końcowy w postaci gry komputerowej.

Dodała, że wyprodukowanie innej, podobnej gry zajęło 3 lata, a kolejnej 3,5 roku.


Pozostało jeszcze 75% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane