16 najważniejszych problemów z obowiązkowym split paymentem

autor: Łukasz Zalewski, Marcin Mroziuk04.10.2019, 08:07; Aktualizacja: 04.10.2019, 08:07
kalkulator, podatki, księgowość, biznes, praca

Kiedy rozmawiamy o split paymencie z przedsiębiorcami, często spotykamy się z reakcją, że ten mechanizm ich nie dotyczy, bo nie handlują towarami wymienionymi w załączniku nr 15 do ustawy o VAT. Nic bardziej mylnego.źródło: ShutterStock

Już za niecały miesiąc split payment stanie się obowiązkiem dla sprzedawców i nabywców towarów wrażliwych, wymienionych w nowym załączniku nr 15 do ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2174 ze zm.; dalej: ustawa o VAT). Czasu na przygotowania pozostało niewiele, a wątpliwości i problemów związanych ze stosowaniem tego mechanizmu przybywa z dnia na dzień. Postanowiliśmy więc zebrać je wszystkie. Jedno jest bowiem pewne: po 1 listopada znacznie poszerzy się grono podatników, którzy będą mieli pieniądze na koncie VAT, do którego dostęp będzie ograniczony. Dobra informacja jest taka, że po 1 listopada środki te będzie można przeznaczyć na zapłatę nie tylko VAT do urzędu skarbowego lub kontrahentom (tak jest obecnie), lecz także innych danin, np. PIT, CIT i akcyzy.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (7)

  • wjw(2019-10-04 11:42) Zgłoś naruszenie 204

    I o to chodzi, o to chodzi, aby żaden podatnik nie znał dnia ani godziny, kiedy przyjdą pod jego dom...

    Odpowiedz
  • Jurek(2019-10-06 12:53) Zgłoś naruszenie 82

    Co by tu jeszcze ********* a jednocześnie utrudnić życie prywatnym przedsiębiorcom ?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Mareks(2019-10-04 23:36) Zgłoś naruszenie 710

    Przecież część przedsiębiorców sama zapracowała na tak drastyczne przepisy a uderzy to też w tych uczciwych.Skala wyłudzeń mówi sama za siebie ....250 mld zł + to co wyłudzono przez następne 4 lata.

    Odpowiedz
  • Tomek(2019-10-04 13:37) Zgłoś naruszenie 53

    Problem będzie w rachunkach deweloperskich. Jak osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą będzie chciała kupić mieszkanie, to musi dokonywać wpłat na rachunek powierniczy. Tam nie ma jednak możliwości księgowania wpłat na split payment, bo bank prowadzi kilkanaście indywidualnych rachunków oddzielnie dla każdego nabywcy i ewidencjonuje wpłaty. A jak bank będzie zwalniał środki od takiej osoby na rzecz dewelopera, to też ma sprawdzać, czy powinno iść na split payment?

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz
  • Marcin(2019-11-30 21:46) Zgłoś naruszenie 40

    Ja mam pytanie buduje np budynek gospodarczy FAKTURY będą powyżej 15 tys.. I co muszę zakładać specjalnie konto firmowe PŁATNE żeby opłacić faktury np. 3 i potem 10 lat nic nie buduje a konto trza płacić :) BO ja nigdy za swoje towary nie będę miał faktury wyższej niż 10tys.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane