statystyki

Gdy sklep zatrzymuje różnice, to bon jest realizowany w całości

autor: Magdalena Majkowska24.09.2019, 16:00
sklep, handel, biznes, market

Interpretacja indywidualna dyrektora KIS z 10 września 2019 r., sygn. 0114-KDIP1-3.4012.233.2019.2.ISKźródło: ShutterStock

Jeżeli klient płaci bonem różnego przeznaczenia, to podstawą opodatkowania VAT jest jego wartość, także wtedy, gdy cena towaru jest niższa, a różnica nie jest zwracana klientowi – wyjaśnił dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

Spytała o to spółka prowadząca sieć sklepów. Planuje ona emitować bony pod swoim logo. Klienci mogliby je kupować, a następnie płacić nimi za zakupy w jej sklepach.

Spółka spytała, co w sytuacji, gdy cena towaru będzie niższa niż wartość nominalna bonu. Przykładowo, klient zapłaci bonem o wartości nominalnej 50 zł brutto za towar lub usługę warte 48 zł brutto. Zgodnie z regulaminem różnica nie będzie zwracana klientowi (sklep ją zatrzyma).


Pozostało jeszcze 75% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane