statystyki

Gdy sklep zatrzymuje różnice, to bon jest realizowany w całości

autor: Magdalena Majkowska24.09.2019, 16:00
sklep, handel, biznes, market

Interpretacja indywidualna dyrektora KIS z 10 września 2019 r., sygn. 0114-KDIP1-3.4012.233.2019.2.ISKźródło: ShutterStock

Jeżeli klient płaci bonem różnego przeznaczenia, to podstawą opodatkowania VAT jest jego wartość, także wtedy, gdy cena towaru jest niższa, a różnica nie jest zwracana klientowi – wyjaśnił dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

Spytała o to spółka prowadząca sieć sklepów. Planuje ona emitować bony pod swoim logo. Klienci mogliby je kupować, a następnie płacić nimi za zakupy w jej sklepach.

Spółka spytała, co w sytuacji, gdy cena towaru będzie niższa niż wartość nominalna bonu. Przykładowo, klient zapłaci bonem o wartości nominalnej 50 zł brutto za towar lub usługę warte 48 zł brutto. Zgodnie z regulaminem różnica nie będzie zwracana klientowi (sklep ją zatrzyma).


Pozostało 75% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane