Premia nie ma wpływu na moment powstania obowiązku podatkowego

autor: Patrycja Dudek23.01.2019, 08:00; Aktualizacja: 23.01.2019, 09:30
podatki

podatkiźródło: ShutterStock

Podatnik nie może czekać z wystawieniem faktury za usługi do momentu, aż jego kontrahent zaakceptuje rozliczenia dotyczące wysokości udzielanych bonusów – wynika z wyroku NSA.

Spór z fiskusem toczył autoryzowany dealer samochodów. We wniosku o interpretację wyjaśnił, że otrzymuje on bonusy jakościowe od importera. Na ich wysokość wpływa m.in.: wskaźnik satysfakcji klientów, brak przestoju pojazdów, realizacja wydatków marketingowych, czy szkolenia pracowników.

Bonusy są przyznawane za konkretne okresy (miesięczne, kwartalne, roczne). Warunki współpracy z importerem przewidują jednak, że ostateczną informację na temat wysokości premii dealer otrzymuje dopiero po zakończeniu danego okresu rozliczeniowego.


Pozostało 76% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane