statystyki

Przepakowanie papierosów to ich produkcja

autor: Łukasz Zalewski20.12.2018, 07:15; Aktualizacja: 20.12.2018, 07:22
Papierosy

Papierosyźródło: ShutterStock

Zdjęcie celofanu z paczki papierosów, zmiana ceny i ponowne obłożenie celofanem to produkcja papierosów, którą trzeba przeprowadzać w składzie podatkowym – orzekł NSA.

Chodziło o producenta papierosów, który musi czasem obniżyć ich maksymalną cenę detaliczną (z ang. repricing). W praktyce musi zdjąć celofan z opakowań jednostkowych, nadrukować nową cenę i ponownie założyć celofan. Następnie paczki są pakowane w kartony i dostarczane do odbiorców.

Spółka zaznaczyła, że zmiana ceny na opakowaniach nie skutkuje zdjęciem, zniszczeniem ani uszkodzeniem banderol. Poszczególne paczki nie są też otwierane.

Dlatego uważała, że nie można uznać zmiany ceny za produkcję, wytwarzanie, przetwarzanie, a nawet za pakowanie wyrobów tytoniowych. Argumentowała, że zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym, musiałoby to dotyczyć samych papierosów, a nie ich jednostkowych opakowań. Sądziła więc, że nie musi przeprowadzać repricingu w składzie podatkowym.


Pozostało jeszcze 61% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane