statystyki

Co jest kosztem podatkowym? Błąd kuriera nie zmniejszy przychodu

autor: Patrycja Dudek22.11.2018, 07:05; Aktualizacja: 22.11.2018, 08:09
kurier, paczka, przesyłka

Chodziło o firmę zajmującą się logistyką i transportem, która dostarcza towary za pośrednictwem zewnętrznych firm.źródło: ShutterStock

Odszkodowania za uszkodzenie przesyłki podczas jej przewozu, zaginięcie bądź opóźnienie w dostarczeniu nie są kosztem uzyskania przychodu – wynika z wyroku NSA.

Chodziło o firmę zajmującą się logistyką i transportem, która dostarcza towary za pośrednictwem zewnętrznych firm. Zdarza się, że przesyłki ulegają uszkodzeniu, giną albo są doręczane z opóźnieniem. W takich sytuacjach firma wypłaca swoim klientom odszkodowania. Zasadniczo zobowiązuje ją do tego art. 65 ust. 1 Prawa przewozowego (tj. Dz.U. 2017 r., poz. 1983), zgodnie z którym przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki oraz za opóźnienie w jej przewozie. W takiej sytuacji prowadzone jest postępowanie reklamacyjne, a wysokość odszkodowania odpowiada rzeczywistej szkodzie. Po jego wypłaceniu firma zwraca się z roszczeniem regresowym do przewoźnika lub jego ubezpieczyciela.

Spółka dodała, że czasem decyzja o wypłacie odszkodowania wynika z jej własnej strategii biznesowej: wypłaca je, żeby nie stracić klienta. Nie bada wtedy przyczyn zaistniałej szkody.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane