statystyki

Co jest kosztem podatkowym? Błąd kuriera nie zmniejszy przychodu

autor: Patrycja Dudek22.11.2018, 07:05; Aktualizacja: 22.11.2018, 08:09
kurier, paczka, przesyłka

Chodziło o firmę zajmującą się logistyką i transportem, która dostarcza towary za pośrednictwem zewnętrznych firm.źródło: ShutterStock

Odszkodowania za uszkodzenie przesyłki podczas jej przewozu, zaginięcie bądź opóźnienie w dostarczeniu nie są kosztem uzyskania przychodu – wynika z wyroku NSA.

Chodziło o firmę zajmującą się logistyką i transportem, która dostarcza towary za pośrednictwem zewnętrznych firm. Zdarza się, że przesyłki ulegają uszkodzeniu, giną albo są doręczane z opóźnieniem. W takich sytuacjach firma wypłaca swoim klientom odszkodowania. Zasadniczo zobowiązuje ją do tego art. 65 ust. 1 Prawa przewozowego (tj. Dz.U. 2017 r., poz. 1983), zgodnie z którym przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki oraz za opóźnienie w jej przewozie. W takiej sytuacji prowadzone jest postępowanie reklamacyjne, a wysokość odszkodowania odpowiada rzeczywistej szkodzie. Po jego wypłaceniu firma zwraca się z roszczeniem regresowym do przewoźnika lub jego ubezpieczyciela.

Spółka dodała, że czasem decyzja o wypłacie odszkodowania wynika z jej własnej strategii biznesowej: wypłaca je, żeby nie stracić klienta. Nie bada wtedy przyczyn zaistniałej szkody.


Pozostało 70% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane