Obowiązek inwentaryzacji wynika wprost z ustawy o rachunkowości. Firmy, które jej podlegają przed końcem roku muszą zweryfikować faktyczny stan posiadanych składników majątku z zapisami ksiąg rachunkowych. Jak odpowiednio przygotować się na inwentaryzację?

Odpowiednie zorganizowanie, przeprowadzenie i rozliczenie inwentaryzacji w firmie to oszczędność czasu i pieniędzy. Przemyślany plan pozwala nie tylko skrócić czas samego procesu inwentaryzacji, ale także uniknąć powielania błędów. Niezwykle istotną rolę pełni kierownik, główny księgowy i komisja inwentaryzacyjna. Jak sprawnie podzielić kompetencje i spełnić wymogi określone w ustawie o rachunkowości?

„Inwentaryzacja w praktyce. Poradnik dla prowadzących księgi rachunkowe” to praktyczny przewodnik dla każdego przedsiębiorcy. Poradnik zawiera podpowiedzi jak ją wykonać krok po kroku i na co zwrócić szczególną uwagę, aby nie popełnić błędów. Podpowiada też jak zlecić przeprowadzenie spisu z natury podmiotowi zewnętrznemu. Liczne przykłady wskazują rozwiązania, jakie warto zastosować. Publikacja zawiera wzory dokumentów inwentaryzacyjnych oraz przydatne formularze.