Górny limit zarobków dziecka stanowi dochód po odliczeniach

autor: Magdalena Majkowska20.01.2009, 03:00

Dochód pełnoletniego dziecka, który nie pozbawia rodziców ulgi prorodzinnej, ustala się po uwzględnieniu kosztów uzyskania przychodów oraz odliczeń od dochodu.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:GP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (9)

  • Rodzic(2012-02-01 17:28) Zgłoś naruszenie 10

    mój syn jest zatrudniony na 1/2 etatu za 700 zł uczy się w żaku czy jego mogę wpisać jako dziecko uczące się i uzyskać odliczenie. jak to zrobić?

    Odpowiedz
  • Kaśka(2009-01-20 19:39) Zgłoś naruszenie 00

    również popieram chyba ktoś powinien się tym zainteresować, dziecko urodzi się 31 grudnia ulga się należy, natomiast dzieci w klasie maturalnej od stycznia "zaciągają dług u rodziców" który powinny spłacić zaraz po skończeniu szkoły bo na nie ulga się nie należ. Znowu ktoś tu nie pomyślał. Brawo!!!

    Odpowiedz
  • Łucja(2009-01-20 15:36) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram - prawo jest niesprawiedliwe. Utrzymywałam syna studiującego na dziennych studiach do czerwca 2008 /obrona pracy i dyplom ukończenia/. Od września podjął pracę - przekroczył limit i ulga mi sie już nie należy. Niesprawiedliwe !!!

    Odpowiedz
  • ?????????????(2009-01-20 12:54) Zgłoś naruszenie 00

    Należy jeszcze dodać fakt ,że praca w drugiej połowie roku dziecka niweluje prawo do ulgi rodziców a to narusza prawo własności gdyż zgodnie z kodeksem rodzinnym rodzice mają obowiązek utrzymywać dziecko do czasu otrzymywania przez Niego własnych dochodów (nie wspominam o innych obwarowaniach) . Kodeks Rodzinny i opiekuńczy nie nakazuje dziecku zwracać rodzicom kosztów utrzymania za okres pierwszego półrocza nauki tylko dlatego, że w drugiej połowie roku rozpoczęło prace.
    Narusza to więc Konstytucujną zasadę własności i prawa do ulgi ( w tym przypadku rodziców którzy łożyli na utrzymanie dziecka tylko dlatego, że dziecko zaczęło pod koniec roku zarobkować). Przypominamy wszystkim,że ulga należy się rodzicom za utrzymywanie dziecka a nie dziecku!

    Odpowiedz
  • Jak Państwo oszukało Nas i Nasze dziecko(2009-01-20 12:52) Zgłoś naruszenie 00

    Syn do końca sierpnia się uczył. Już 15 września podjął prace a do końca roku zarobił kwotę 3600zł . Limit wolny od podatku wynosi 3013 zł i oznacza to,że za fakt iż syn podjął prace i przekroczył o 587 zł kwotę wolną od podatku został ukarany przez Państwo gdyż nie otrzyma 1145zł.
    Syn wieczorowo rozpoczął naukę a kwotę którą zarabiał przeznaczył na opłacenie tych studiów. Należy również pamiętać ,że przez pierwsze 9 miesięcy roku syna utrzymywaliśmy MY a więc ponosiliśmy koszty utrzymania i państwo tylko dlatego że później zaczął pracować odebrał nam prawo do ulgi?
    To co fakt późniejszej pracy ma wpływ na wcześniejsze uprawnienia?
    Syn już teraz wie ! w tym kraju Rządzą oszuści i nie należy być z Nimi fer ! Należy oddawać im ząb za ząb gdyż z pazerności nie stosują Oni zasady ,że żadne prawo nie powinno być sprzeczne ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa i należy je oceniać i stosować wedle zwykłej przyzwoitości ludzkiej. Ale czego się się spodziewać po PO?

    Odpowiedz
  • rodzic(2009-04-18 08:04) Zgłoś naruszenie 00

    Byłoby miło gdyby autorka tego artykułu ustosunkowała się do zdania Ministerstwa Finansów. Bo eksperckie zdanie niestety nie daje możliwości skorzystania z ulgi.

    Odpowiedz
  • dariusz(2009-03-24 08:42) Zgłoś naruszenie 00

    Jak się ma wypowiedź Ministerstwa Finansów do wypowiedzi jakiegoś experta..., która interpretacja przepisów jest ważniejsza???

    Ministerstwo udzielając odpowiedzi na interpelację poselską nr 3485 z dnia 3 lipca 2008 r. wskazało, że zgodnie z ustawą o pdof dochodem jest przychód minus koszty. Z tego względu dochód w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty podatku to różnica pomiędzy przychodem a kosztami jego uzyskania, bez odliczania składek na ubezpieczenia społeczne. Podkreśliło przy tym, że składki na ubezpieczenia społeczne nie są odliczane przy ustalaniu dochodu, lecz podlegają odliczeniu od dochodu obliczonego wcześniej zgodnie z przepisami ustawy o pdof.
    Resort uznał, że założenie, iż dochodem w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty podatku jest dochód pomniejszony o wydatki określone w art. 26 ust. 1 ustawy, oznaczałoby, że dochód oraz podstawa obliczenia podatku to pojęcia tożsame.

    cięg dalszy poniżej...

    Odpowiedz
  • dariusz(2009-03-24 08:42) Zgłoś naruszenie 00

    Jego zdaniem byłoby to sprzeczne z zasadami poprawnej legislacji, gdyż użycie przez ustawodawcę odmiennych pojęć jest równoznaczne z nadaniem im różnych znaczeń.

    Z tego też względu zdaniem resortu dochodem w wysokości niepowodującej obowiązku zapłaty podatku jest dochód nie pomniejszony o jakiekolwiek wydatki wymienione w art. 26 ust. 1 ustawy, w tym m.in. składki ZUS, wydatki na cele rehabilitacyjne, czy też wydatki z tytułu użytkowania sieci Internet.


    prosze wytłumaczyć - co jest w końcu prawidłowe - bo mącicie ludziom w głowach...

    Odpowiedz
  • mama(2012-02-01 17:24) Zgłoś naruszenie 00

    Witam może ktoś wie czy dochód studenta to też różne stypendia z uczelni? Mam córkę studiującą nie pracującą i nie posiada własnego NIP lecz dostawała i dostaje stypendia za naukę, wyżywienie i socjalne. czy mogę ją wpisać i uzyskać ulgę na dziecko uczące się do 25 roku?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane