statystyki

Fiskus weźmie opłatę też za skan

autor: Agnieszka Pokojska05.06.2017, 07:21; Aktualizacja: 05.06.2017, 08:31
dokumenty, urząd, archiwum

Ministerstwo Finansów wyliczyło, że przy sporządzaniu kopii elektronicznej organy ponoszą koszty eksploatacji urządzenia skanującego i pracy urzędnikaźródło: ShutterStock

 40 groszy będzie brał od podatnika urząd za każdą stronę zeskanowanego dokumentu z akt sprawy – wynika z projektu nowelizacji rozporządzenia.

Dziś podatnik musi pokryć jedynie koszty sporządzenia przez urzędnika kopii papierowej lub odpisu dokumentów. Gdy dokument jest w formacie A4, jednostronne jego powielenie kosztuje 0,60 zł, a dwustronne 0,80 zł. W przypadku formatu A3 jest to odpowiednio 0,90 zł i 1,20 zł.

Przepisy natomiast w ogóle nie przewidują opłaty za skan. Tymczasem – jak tłumaczy Ministerstwo Finansów – urzędy udostępniają dokumenty z akt sprawy, sporządzając także kopie w formie elektronicznej. Resort postanowił więc uzupełnić katalog opłat. Wziął pod uwagę to, że sporządzenie skanu kosztuje mniej niż ksero. Nie wymaga bowiem nakładów związanych z eksploatacją tonera i zakupem papieru (stanowią one 40–50 proc. kosztów sporządzania kopii w formie papierowej).


Pozostało 36% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane