statystyki

Nieuczciwość sprzedawcy nie uderza w nabywcę

autor: Mariusz Szulc23.05.2017, 07:17; Aktualizacja: 23.05.2017, 08:55
Przedsiębiorca, który w dobrej wierze rozliczył sprzedaż towaru używanego według procedury VAT marża, nie straci do tego prawa, gdy okaże się, że został wprowadzony w błąd przez kontrahenta, o czym sam nie wiedział.

Przedsiębiorca, który w dobrej wierze rozliczył sprzedaż towaru używanego według procedury VAT marża, nie straci do tego prawa, gdy okaże się, że został wprowadzony w błąd przez kontrahenta, o czym sam nie wiedział.źródło: ShutterStock

Przedsiębiorca, który w dobrej wierze rozliczył sprzedaż towaru używanego według procedury VAT marża, nie straci do tego prawa, gdy okaże się, że został wprowadzony w błąd przez kontrahenta, o czym sam nie wiedział.

To wniosek z wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE w sprawie litewskiej spółki Litdana.

Procedura VAT marża pozwala na korzystną podatkowo sprzedaż niektórych towarów używanych. Jeśli spełnione są określone warunki (m.in. towar został kupiony od podmiotu, który nie miał prawa do odliczenia VAT), to przedsiębiorca może przy dalszej sprzedaży zapłacić daninę tylko od różnicy pomiędzy kwotą sprzedaży a kwotą nabycia (pomniejszoną o podatek).


Pozostało 74% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane