statystyki

Wydawanie pisma to nie usługa

autor: Mariusz Szulc13.03.2017, 20:00
podpis, umowa, dokument

Agencja sądziła, że tym samym będzie wykonywać usługę wydawniczą, objętą 23-proc. VAT.źródło: ShutterStock

Kto przenosi na drugą firmę prawa do wydrukowanego czasopisma, dostarcza jej towar, a nie realizuje usługę. Rozlicza więc VAT według stawki 8 proc., a nie 23 proc. – wynika z interpretacji dyrektora katowickiej izby.

Pytanie zadała agencja reklamowa, która umówiła się ze spółdzielnią na wydawanie biuletynu. Miały się w nim znaleźć bieżące informacje o działalności spółdzielni, ogłoszenia handlowe i reklamy oraz teksty reklamowe. Strony zgodziły się, że 70 proc. wszystkich tekstów będzie dostarczać zamawiający (spółdzielnia), a pozostałe przygotuje agencja. Ona też miała zająć się korektą i adjustacją treści, składem komputerowym, a następnie przekazać gotowy materiał do drukarni. Po wydrukowaniu biuletyn miał, zgodnie z umową, trafiać do spółdzielni, która miałaby do niego wszelkie prawa.


Pozostało 48% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane