statystyki

Kierownik jednostki powołuje komisję inwentaryzacyjną na podstawie wewnętrznego zarządzenia

autor: Magdalena Sobczak03.10.2016, 09:10; Aktualizacja: 03.10.2016, 09:11

W jednostce budżetowej zmieniamy instrukcję inwentaryzacyjną. Jakie zapisy trzeba wprowadzić w zakresie powoływania komisji inwentaryzacyjnej? Z ilu minimalnie osób powinna się składać? Czy osoba materialnie odpowiedzialna może być powołana do zespołu spisowego?

Reklama


Całość czynności związanych z inwentaryzacją reguluje ustawa z 29 września 1994 r. o rachunkowości. Przepisy określają m.in. metody oraz terminy i częstotliwość inwentaryzacji, składniki aktywów i pasywów, które powinny być inwentaryzowane. Ustawa ustala co prawda zasady inwentaryzacji, ale nie reguluje procedur związanych z jej organizacją i przeprowadzeniem. Nie wspomina nawet o komisji. Dlatego na ogół przyjmuje się procedury utrwalone przez praktykę. Każda jednostka prowadząca księgi rachunkowe zgodnie z przepisami powinna opracować i posiadać własne wewnętrzne uregulowania w tym zakresie, dostosowane do potrzeb i specyfiki jednostki. Można to zrobić właśnie za pomocą instrukcji inwentaryzacyjnej. Wszystko właściwie zależy od kierownika jednostki oraz od jej charakteru. Chodzi tu zwłaszcza o ilość inwentaryzowanych składników aktywów i pasywów, czasochłonność oraz geograficzne rozdrobnienie działalności. Majątek jednostki może się przecież znajdować w więcej niż jednej lokalizacji.


Pozostało jeszcze 65% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama