statystyki

Wydatek można też ponieść po uzyskaniu przychodu

autor: Patrycja Dudek19.11.2015, 08:15; Aktualizacja: 19.11.2015, 08:31
prawo, sąd, sprawiedliwość

Chodziło o opinie klientów na temat marki papierosów, które rozdawano na festiwalu.źródło: ShutterStock

Papierosy kupione po zakończeniu akcji marketingowej mogą być kosztem – orzekł NSA. Sprawa dotyczyła łódzkiej fundacji, która zorganizowała imprezę okolicznościową.

Reklama


Wcześniej zawarła umowę z koncernem tytoniowym, umożliwiając mu przeprowadzenie badań marketingowych. Chodziło o opinie klientów na temat marki papierosów, które rozdawano na festiwalu. Za przeprowadzenie akcji fundacja dostała 15 tys. zł. Problem polegał na tym, że 10 dni po zakończeniu festiwalu fundacja kupiła od koncernu papierosy o wartości 5 tys. zł i ujęła je w kosztach.

Naczelnik urzędu skarbowego stwierdził, że wydatek nie ma związku z uzyskanym już przychodem, bo został poniesiony już po zakończeniu imprezy. Podkreślił, że pisemna umowa nie mówi nic o zakupie. Decyzję tę potwierdził dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi. Fundacja przekonywała, że papierosy zostały użyte do przeprowadzenia badań marketingowych i miały bezpośredni związek z wykonaniem umowy na rzecz koncernu. Argumentowała, że kupione papierosy odpowiadały dokładnie ilości rozdanej w trakcie festiwalu. Zobowiązała ją do tego firma tytoniowa, tyle tylko że nie zapisano tego w umowie.


Pozostało jeszcze 49% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Polecane

Reklama