statystyki

Marketing i wydanie towarów to odrębne czynności

autor: Katarzyna Bajak, Katarzyna Rosik09.03.2015, 07:36; Aktualizacja: 09.03.2015, 08:13
prawo, sąd, sprawiedliwość

Sprawa rozpatrywana przez WSA dotyczyła spółki zależnej działającej w grupie.źródło: ShutterStock

O świadczeniu kompleksowym można mówić tylko wtedy, gdy nie da się w pełni zrealizować lub wykorzystać usługi głównej bez pomocniczej – orzekł NSA, a dzień wcześniej, w podobnej sprawie, WSA w Warszawie.

Reklama


Obaj pełnomocnicy skarżących spółek przekonywali, że organizacja akcji promocyjnych i wydawanie nagród laureatom to jedna kompleksowa usługa. Sądy uznały, że jest przeciwnie.

Sprawa rozpatrywana przez WSA dotyczyła spółki zależnej działającej w grupie. Spółka matka zajmuje się publikowaniem książek, natomiast zadaniami spółek zależnych są promocja, marketing, usługi edytorskie, a także pośrednictwa w sprzedaży. W ramach świadczonych usług spółka zależna zajmuje się wydawaniem nagród, gadżetów i książek. Jej wynagrodzenie jest ustalone w ten sposób, że otrzymuje ona zwrot kosztów poniesionych w związku z realizowaną akcją, powiększony o ustaloną prowizję.

Spór toczył się o to, czy ma płacić VAT z tytułu nieodpłatnych wydań towarów jak od odrębnych świadczeń. Spółka uważała, że wręczenie nagród, gadżetów czy książek nie jest oddzielną dostawą towarów, bo jest nierozerwalnie związane ze świadczeniem usług marketingowych, a wartość towarów jest już wkalkulowana w cenę usług.


Pozostało jeszcze 69% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama