statystyki

Darowane nie jest kosztem uzyskania przychodu

autor: Katarzyna Bajak09.12.2014, 07:00; Aktualizacja: 09.12.2014, 07:36
kredyt gotówkowy-pieniądze-złoty

Zdaniem sądu trudno mówić o wykorzystaniu nagród, skoro nie zostały one wydane klientom biorącym udział w akcji promocyjnej.źródło: ShutterStock

Nie można odliczyć od dochodu wartości towarów, które zamiast w konkursie dla klientów, zostały przekazane nieodpłatnie na cele charytatywne – orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.

Reklama


Sprawa dotyczyła spółki będącej właścicielem stacji benzynowych. Spółka przeprowadzała różnego rodzaju konkursy i promocje skierowane do klientów stacji. Nagrodami były towary o niewielkiej wartości, np. piłka futbolowa bądź siatkarska, plecak, torba itp. Spółka zaliczała wartość netto wydatków na nagrody do kosztów uzyskania przychodów. Traktowała je jako koszt pośredni, poniesiony w dniu, w którym ujęła je w swoich księgach, zgodnie z art. 15 ust. 4e ustawy o CIT.


Pozostało jeszcze 70% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane

Reklama