Osoba, która próbowała wysłać e-PIT, ale błędnie wpisała swoje dane identyfikacyjne, będzie je musiała poprawić, aby system przyjął zeznanie.
Osoba, która próbowała wysłać e-PIT, ale błędnie wpisała swoje dane identyfikacyjne, będzie je musiała poprawić, aby system przyjął zeznanie.
Mąż podatniczki wypełnił zeznanie PIT-37 w imieniu obu małżonków i chciał je wysłać przez internet.
– Co powinienem zrobić, jeśli otrzymałem komunikat, że weryfikacja danych okazała się negatywna – pyta pan Łukasz z Kalisza.
Podatnicy, którzy otrzymali komunikat o błędnych danych identyfikacyjnych, powinni sprawdzić wpisane informacje do formularza interaktywnego. Jak wyjaśnia Rafał Sidorowicz, doradca podatkowy w MDDP, należy zwrócić uwagę m.in. na to, czy podatnik prawidłowo wpisał imię, nazwisko, NIP i pozostałe dane. Należy też pamiętać, aby dane identyfikacyjne, wpisywane na początku formularza PIT zgadzały się z danymi, które podatnik wpisuje zamiast e-podpisu. Przypomnijmy, że chodzi o imię, nazwisko, NIP, PESEL, datę urodzenia i kwotę przychodu z rozliczenia za poprzedni rok podatkowy.
Małżonkowie powinni dodatkowo sprawdzić, czy poprawnie wpisali swoje NIP. Jak mówi Rafał Sidorowicz, jednym z częstych błędów jest podanie w zeznaniu NIP pracodawcy, zamiast osoby składającej zeznanie.
– Osobną kategorią nieprawidłowości jest adresowanie zeznania do urzędu skarbowego, który nie posiada aktualnych danych podatnika na skutek niezłożenia przez niego aktualizacji NIP – stwierdza ekspert.
W takiej sytuacji podatnik nie będzie mógł złożyć e-PIT, ponieważ do formularza interaktywnego nie można dołączyć NIP-3. Pozostanie mu złożenie zeznania wraz z aktualizacją NIP-3 drogą tradycyjną.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama