statystyki

Infolinia do spraw podatkowych

17.12.2008, 12:07; Aktualizacja: 17.12.2008, 12:09
  • Wyślij
  • Drukuj

W tym roku po raz pierwszy w rankingu urzędów skarbowych oceniliśmy ośrodki Krajowej Informacji Podatkowej. Zbadaliśmy ich pracowitość. Wygrał ośrodek KIP w Toruniu.





Krajowa Informacja Podatkowa, czyli KIP, to infolinia podatkowa, która od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 18.00 udziela informacji na temat zagadnień podatkowych przez telefon. Numery telefonów na tę infolinię to: 0 800 055 055 dla telefonów stacjonarnych lub (0-22) 330 03 30 dla telefonów komórkowych.

Z Krajową Informacją Podatkową można się połączyć z każdego miejsca w Polsce za pośrednictwem jednego numeru telefonu. Dla dzwoniących z całego kraju stosowana jest jednakowa stała opłata za połączenie z telefonu stacjonarnego, natomiast opłata za połączenie z telefonu komórkowego zależy od opłat określonych w umowach z operatorami.

Jednak udzielanie odpowiedzi telefonicznych to niejedyne zadanie KIP. Przygotowuje ona także materiały informacyjne z zakresów tematycznych, które wzbudzają szczególne zainteresowanie podatników. Materiały są przekazywane przez urzędy skarbowe podatnikom oraz zamieszczone na stronie internetowej KIP: www.kip.gov.pl. Są to odpowiedzi na najczęściej zadawane przez podatników pytania.

Co istotne, od 1 lipca 2007 r. podatnicy, którzy chcą otrzymać interpretacje podatkowe, muszą wniosek w tym zakresie złożyć właśnie do jednego z czterech KIP, mimo że formalnie odpowiedzi na pytania podatników w imieniu ministra finansów wydają cztery izby skarbowe w: Warszawie (KIP w Płocku), Bydgoszczy (KIP w Toruniu), Poznaniu (KIP w Koninie), Katowicach (KIP w Bielsku-Białej).

JAK SKORZYSTAĆ Z KIP

Zadzwoń na infolinię

Numery telefonów na tę infolinię to: 0 800 055 055 dla telefonów stacjonarnych lub (0-22) 330 03 30 dla telefonów komórkowych.

Wybierz temat rozmowy

Po połączeniu trzeba wybrać tonowo jedną z sześciu kategorii podatkowych: 0 - rozliczenie roczne; 1 - PIT; 2 - CIT; 3 - VAT; 4 - procedury elektroniczne; 5 - e-deklaracje; 6- pomoc techniczna.

Połączenie z konsultantem

Po wybraniu jednej z kategorii następuje połączenie z konsultantem.

Uzyskanie odpowiedzi

W trakcie rozmowy konsultant udziela odpowiedzi na pytanie. Gdy konsultant nie zna odpowiedzi, łączy z ekspertem. Ekspert udziela odpowiedzi na pytanie. Gdy ekspert nie zna odpowiedzi, pytanie jest odroczone; odpowiedź udzielana jest w ciągu siedmiu dni.




  • Wyślij
  • Drukuj
Źródło:GP
czytaj więcej w e-DGPczytaj więcej w e-DGP

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Komentarze: 3

  • 1: poatnik z IP: 83.25.2.* (2012-07-13 09:24)

    Trafiłem na jakiegoś niemiłego typa, który bardzo utrudnił mi uzyskanie informacji. Zamiast odpowiedzieć na pytanie spodziewał się ode mnie że jestem ekspertem. Facet miał chyba zły dzień i dopiero po kilkakrotny sparafrazowaniu pytania udzielił mi łaskawie odpowiedzi. Poczułem się jak śmieć

  • 2: Mały przedsiębiorca z IP: 79.163.24.* (2013-01-03 13:29)

    Miałem ten sam problem ten człowiek był naprawdę chamski.Mam nadzieję że rozmowa się nagrała i ktoś poinformuje tego pana po co tam jest.
    Co ciekawe gdy informacji udzielają kobiety to nigdy nie ma takiego problemu

  • 3: SKLEP SPOZYWCZY z IP: 89.151.13.* (2013-03-20 10:38)

    JESTEM MAŁYM PRZEDSIEBIORCĄ NIE WYBRAŁEM METODY KASOWEJ
    CZY OBOWIAZUJE MNIE ODLICZENIE VAT WTEDY KIEDY ZAPŁACE ZA FAKTURE CZY MOGE TAK JAK BYLO DAWNIEJ

Dowiedz się więcej

Prawo na co dzień

Galerie