statystyki

Infolinia do spraw podatkowych

17.12.2008, 12:07; Aktualizacja: 17.12.2008, 12:09
  • Wyślij
  • Drukuj

W tym roku po raz pierwszy w rankingu urzędów skarbowych oceniliśmy ośrodki Krajowej Informacji Podatkowej. Zbadaliśmy ich pracowitość. Wygrał ośrodek KIP w Toruniu.





Krajowa Informacja Podatkowa, czyli KIP, to infolinia podatkowa, która od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 18.00 udziela informacji na temat zagadnień podatkowych przez telefon. Numery telefonów na tę infolinię to: 0 800 055 055 dla telefonów stacjonarnych lub (0-22) 330 03 30 dla telefonów komórkowych.

Z Krajową Informacją Podatkową można się połączyć z każdego miejsca w Polsce za pośrednictwem jednego numeru telefonu. Dla dzwoniących z całego kraju stosowana jest jednakowa stała opłata za połączenie z telefonu stacjonarnego, natomiast opłata za połączenie z telefonu komórkowego zależy od opłat określonych w umowach z operatorami.

Jednak udzielanie odpowiedzi telefonicznych to niejedyne zadanie KIP. Przygotowuje ona także materiały informacyjne z zakresów tematycznych, które wzbudzają szczególne zainteresowanie podatników. Materiały są przekazywane przez urzędy skarbowe podatnikom oraz zamieszczone na stronie internetowej KIP: www.kip.gov.pl. Są to odpowiedzi na najczęściej zadawane przez podatników pytania.

Co istotne, od 1 lipca 2007 r. podatnicy, którzy chcą otrzymać interpretacje podatkowe, muszą wniosek w tym zakresie złożyć właśnie do jednego z czterech KIP, mimo że formalnie odpowiedzi na pytania podatników w imieniu ministra finansów wydają cztery izby skarbowe w: Warszawie (KIP w Płocku), Bydgoszczy (KIP w Toruniu), Poznaniu (KIP w Koninie), Katowicach (KIP w Bielsku-Białej).

JAK SKORZYSTAĆ Z KIP

Zadzwoń na infolinię

Numery telefonów na tę infolinię to: 0 800 055 055 dla telefonów stacjonarnych lub (0-22) 330 03 30 dla telefonów komórkowych.

Wybierz temat rozmowy

Po połączeniu trzeba wybrać tonowo jedną z sześciu kategorii podatkowych: 0 - rozliczenie roczne; 1 - PIT; 2 - CIT; 3 - VAT; 4 - procedury elektroniczne; 5 - e-deklaracje; 6- pomoc techniczna.

Połączenie z konsultantem

Po wybraniu jednej z kategorii następuje połączenie z konsultantem.

Uzyskanie odpowiedzi

W trakcie rozmowy konsultant udziela odpowiedzi na pytanie. Gdy konsultant nie zna odpowiedzi, łączy z ekspertem. Ekspert udziela odpowiedzi na pytanie. Gdy ekspert nie zna odpowiedzi, pytanie jest odroczone; odpowiedź udzielana jest w ciągu siedmiu dni.




  • Wyślij
  • Drukuj
Źródło:GP
czytaj więcej w e-DGPczytaj więcej w e-DGP

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Komentarze: 3

  • 1: poatnik z IP: 83.25.2.* (2012-07-13 09:24)

    Trafiłem na jakiegoś niemiłego typa, który bardzo utrudnił mi uzyskanie informacji. Zamiast odpowiedzieć na pytanie spodziewał się ode mnie że jestem ekspertem. Facet miał chyba zły dzień i dopiero po kilkakrotny sparafrazowaniu pytania udzielił mi łaskawie odpowiedzi. Poczułem się jak śmieć

  • 2: Mały przedsiębiorca z IP: 79.163.24.* (2013-01-03 13:29)

    Miałem ten sam problem ten człowiek był naprawdę chamski.Mam nadzieję że rozmowa się nagrała i ktoś poinformuje tego pana po co tam jest.
    Co ciekawe gdy informacji udzielają kobiety to nigdy nie ma takiego problemu

  • 3: SKLEP SPOZYWCZY z IP: 89.151.13.* (2013-03-20 10:38)

    JESTEM MAŁYM PRZEDSIEBIORCĄ NIE WYBRAŁEM METODY KASOWEJ
    CZY OBOWIAZUJE MNIE ODLICZENIE VAT WTEDY KIEDY ZAPŁACE ZA FAKTURE CZY MOGE TAK JAK BYLO DAWNIEJ

Dowiedz się więcej

Poradniki

Galerie