O poprawie usług może też świadczyć to, że spora część urzędów i izb skarbowych posiada certyfikaty jakości ISO. To stawia je w szeregu organów, które mogą pochwalić się europejskim podejściem do podatników. Wdrożenie i stosowanie systemu zarządzania jakością ISO odczują podatnicy, którzy korzystają z niektórych usług, np. otrzymywanie zaświadczeń. Większa dostępność to wynik zmiany podejścia organów podatkowych do podatników. O pozytywnym podejściu świadczy też coraz większa liczba biorących udział w corocznym konkursie: urząd przyjazny podatnikom oraz organizowane szkolenia. Pomimo coraz to nowych zadań, które są nakładane na urzędy skarbowe, potrafią one sprostać obowiązkom. W tym roku obok urzędów skarbowych w rankingu uwzględniono także izby skarbowe. Jednostki te, wykonując przyznane im kompetencje, przyczyniają się do poprawy stosowania prawa podatkowego przez podległe urzędy skarbowe. W rankingu uwzględniono również biura krajowej informacji podatkowej.

Dzisiaj przedstawiamy w naszym rankingu wyniki, które wskazują, do których organów podatkowym możemy mieć największe zaufanie, jako profesjonalnych instytucji. Miejmy nadzieję, że przyszły ranking potwierdzi wzrost kompetencji i profesjonalizmu organów podatkowych.