Są to numery:
- (+48) 22 330 03 30 – dla połączeń z telefonów komórkowych,
- 801 055 055 – dla połączeń z telefonów stacjonarnych.
Połączenia z dotychczasowymi numerami urzędów skarbowych są od dziś automatycznie przekierowywane na infolinię.
Telefony tej infolinii odbierają zarówno eksperci z KIS, jak i – co jest nowością – konsultanci będący pracownikami urzędów skarbowych. Tych ostatnich podatnik może spytać zarówno o ogólne kwestie podatkowo-celne, jak i (to również nowość) o indywidualną sprawę, czyli swoje rozliczenia. Chcąc jednak otrzymać informacje objęte tajemnicą skarbową, trzeba się uwierzytelnić kodem telePIN. Ustawia się go na swoim koncie w e-Urzędzie Skarbowym na stronie: www.podatki.gov.pl (patrz: ramka).
Możliwość uzyskania przez telefon informacji o indywidualnej sprawie mają też:
- pełnomocnicy, ale tylko z pełnomocnictwem ogólnym, oraz
- osoby mające dostęp do konta firmy (lub innej organizacji) w e-Urzędzie Skarbowym.
Oni również muszą się w tym celu uwierzytelnić za pomocą kodu telePIN (patrz: infografika).
W każdym przypadku proces uwierzytelnienia za pomocą telePIN jest realizowany automatycznie przez system, a potwierdzenie tożsamości odbywa się bez udziału pracownika Krajowej Administracji Skarbowej.©℗
Jak wygenerować telePIN
Krok 1 – logowanie do konta w e-Urzędzie Skarbowym na stronie www.podatki.gov.pl za pomocą profilu zaufanego, aplikacji mObywatel, bankowości elektronicznej, e-dowodu osobistego,
Krok 2 – wybór przycisku „Ustawienia”,
Krok 3 – wybór przycisku „Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej”,
Krok 4 – ustawienie telePIN-u (można go tam też zmienić i usunąć).