Już za niespełna miesiąc sprawy w II instancji dotyczące wiążących informacji stawkowych (WIS), wiążących informacji akcyzowych (WIA), wiążących informacji o pochodzeniu (WIP) i wiążących informacji taryfowych (WIT) będą załatwiane tylko elektronicznie – przypomniało Ministerstwo Finansów w opublikowanym komunikacie.
Wszystkie te informacje wydaje dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Już teraz można wystąpić o te informacje tylko elektronicznie. Wnioski o wydanie WIS składa się przez konto podatnika w e-Urzędzie Skarbowym, natomiast wnioski o WIA, WIP i WIT – przez portal PUESC. Od 1 lipca 2024 r. w ten sam sposób będzie trzeba załatwiać także inne sprawy, czyli składać:
- odwołania, zażalenia oraz wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIS przez konto w serwisie e-US,
- odwołania, zażalenia oraz wnioski o zmianę, uchylenie, przedłużenie ważności WIA i wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIA przez konto na PUESC,
- odwołania oraz wszystkie inne pisma w toku postępowania w zakresie WIT i WIP przez konto na PUESC.
Resort podkreśla, że złożenie pisma w sprawie WIS, WIA, WIP i WIT w innej formie będzie nieskuteczne.
MF podkreśla, że również organ będzie doręczał korespondencję elektronicznie:
- w e-Urzędzie Skarbowym – w zakresie WIS,
- na PUESC – w vzakresie WIA, WIP i WIT.
Zmiany w sposobie załatwiania spraw nie dotyczą interpretacji podatkowych, które również są wydawane przez dyrektora KIS. Pisma z tym związane (w tym wniosek o wydanie interpretacji) nadal będzie można składać zarówno na papierze, jak i elektronicznie. ©℗