statystyki

Polacy wolą oddawać 1 proc. konkretnej osobie

autor: Karol Dominowski24.03.2016, 06:19; Aktualizacja: 24.03.2016, 06:35

Z informacji MF na temat przekazanego 1 proc. podatku za 2014 rok wynikają ważne wnioski. Pierwszy: rośnie zainteresowanie tą formą wsparcia. Drugi: bardziej przekonują nas indywidualne dramaty niż organizacje.

Według stanu na dzień 15 września 2015 r. łączna kwota 1 proc. należnego podatku przekazana na rzecz organizacji pożytku publicznego z rozliczenia za 2014 r. wyniosła 557,6 mln zł i stanowiła 0,74 proc. należnego podatku dochodowego” – czytamy w informacji. Ministerstwo Finansów przypomina, że w pierwszym roku obowiązywania regulacji w zakresie przekazywania organizacjom pożytku publicznego 1 proc. należnego podatku dochodowego od osób fizycznych 80 tys. podatników, tj. 0,3 proc. podatników ogółem, przekazało kwotę w wysokości 10,4 mln zł, co stanowiło 0,03 proc. podatku należnego. W kolejnym roku uczyniło to już ponad 680 tys. podatników (ok. 3 proc. uprawnionych), a kwota przekazana organizacjom wzrosła do 41,6 mln zł i stanowiła 0,14 proc. podatku należnego. Liczba podatników, którzy w zeznaniach za 2014 r. złożyli wnioski o przekazanie 1 proc. należnego podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego, wyniosła 12,5 mln, co stanowiło 47 proc. ogólnej liczby podatników (57 proc. liczby podatników wykazujących w zeznaniach należny podatek). Widać więc olbrzymi wzrost zainteresowania wskazywaniem beneficjentów, choć można by się zastanawiać, dlaczego pozostałe 43 proc. obywateli nie decyduje się na współdecydowanie o przeznaczeniu podatków, które odprowadzają.


Pozostało 67% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Polecane