Właściciel sklepu internetowego, który zamawia azjatyckie towary na zlecenie swoich klientów, nie pomniejszy przychodu o wydatki poniesione na zakupy, jeśli będzie wyłącznie pośredniczył w transakcji – przypomniał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji.
Właściciel sklepu internetowego, który zamawia azjatyckie towary na zlecenie swoich klientów, nie pomniejszy przychodu o wydatki poniesione na zakupy, jeśli będzie wyłącznie pośredniczył w transakcji – przypomniał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji.
Pytanie zadał przedsiębiorca, który planował sprzedaż sztucznej biżuterii, odzieży, dekoracji i innych produktów nawiązujących wyglądem do tematyki wikingów. Towary pochodziłyby z Chin i byłyby kupowane na internetowych platformach sprzedażowych od tamtejszych dostawców. Model sprzedaży miał wyglądać następująco: klient sklepu internetowego wybierałby towar, a następnie ten byłby zamawiany z chińskiej strony internetowej i wysyłany bezpośrednio z Chin do kupującego. Przedsiębiorca i jego sklep internetowy pełniliby więc funkcję wyłącznie pośrednika, a jego dochodem byłaby prowizja pobierana za realizację transakcji. Zamówiony towar nawet przez chwilę nie byłby własnością przedsiębiorcy.
Mimo to we wniosku o interpretację twierdził on, że wydatki związane z zamówieniem azjatyckiego towaru mogłyby zostać uznane za firmowy koszt uzyskania przychodu, który byłby dokumentowany potwierdzeniem przelewu bankowego.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej był innego zdania. Zwrócił uwagę, że przedsiębiorca będzie tylko pośrednikiem między polskim klientem a azjatyckim dostawcą. Nie będzie kupował towarów we własnym imieniu, nie będzie ich właścicielem, a więc nie poniesie wydatków na zakup, które mógłby uznać za swój koszt uzyskania przychodu. Przedsiębiorca powinien jedynie rozliczyć się z fiskusem z pobranej przez siebie prowizji – wyjaśnił dyrektor KIS.
Interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 19 lipca 2022 r. (sygn. 0112-KDIL2-2.4011.392.2022.1.WS)
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama