Wiążące informacje stawkowe wydane dla towarów będących wyrobami medycznymi oraz związanych z nimi usług i świadczeń kompleksowych wygasły 26 maja br. Przedsiębiorcy powinni złożyć wnioski o wydanie nowych dokumentów – przypomniała Krajowa Informacja Skarbowa w komunikacie.
- wyroby medyczne, wyposażenie wyrobów medycznych, systemy i zestawy zabiegowe w rozumieniu unijnego rozporządzenia 2017/745 z 5 kwietnia 2017 r., dyrektywy 2001/83/WE, rozporządzenia (WE) nr 178/2002 i rozporządzenia (WE) nr 1223/2009 oraz uchylenia dyrektyw Rady 90/385/EWG i 93/42/EWG;
- wyroby medyczne do diagnostyki in vitro i wyposażenie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro, w rozumieniu przepisów unijnego rozporządzenia 2017/746 z 5 kwietnia 2017 r. oraz decyzji Komisji 2010/227/UE dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- wyrobów medycznych, które były wymienione w pozycji 13. załącznika nr 3 do ustawy o VAT w brzmieniu sprzed 26 maja br. (nie dłużej niż do 27 maja 2025 r.), oraz
- usług naprawy i konserwacji wyrobów medycznych w rozumieniu uchylonej już ustawy z 20 maja 2010 r., dopuszczonych do obrotu na terytorium Polski zgodnie z tą ustawą.
- jaką rolę pełni w łańcuchu dostaw (np. czy jest producentem, importerem lub dystrybutorem),
- kiedy dany towar został wprowadzony do obrotu,
- przepis przejściowy unijnego rozporządzenia, który powinien mieć zastosowanie w danej sprawie,
- klasę wyrobu medycznego.
- fakturę pierwszej sprzedaży danego wyrobu medycznego (jeśli wniosek o WIS składa podmiot inny niż producent lub importer),
- dokumenty pozwalające fiskusowi zweryfikować klasę wyrobu medycznego (np. etykiety, materiały marketingowe producenta).©℗