Dealer samochodowy może odliczyć od przychodu wydatki na organizację szkoleń z jazdy sprzedawanymi pojazdami. Nie odliczy natomiast kosztów organizacji wizyt klientów w fabryce aut i w muzeum danej marki – orzekł Naczelny Sąd Administracyjny.
Sąd uznał, że wydatki na szkolenia mają charakter reklamy, natomiast te, które są związane z wizytami w fabryce i muzeum, to reprezentacja mająca na celu budowanie wizerunku i prestiżu firmy.
Spytał o to autoryzowany dealer samochodowy, przekonany, że wszystkie te wydatki mają charakter promocyjno-reklamowy, a więc mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu. Uważał, że nie ma tu zastosowania art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT, który wyklucza z kosztów wydatki na reprezentację.
Pozostało
84%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama