Od roku działa system rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych. Przez ten czas podatnicy umówili 4 mln 753 tys. spotkań, czyli 400 tys. miesięcznie – podało Ministerstwo Finansów.

Resort wyliczył, że średni czas obsługi wynosił 14 minut.
Podatnicy przychodzili głównie po to, aby uzyskać zaświadczenie (30 proc. wszystkich wizyt), załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi (27 proc.) oraz w sprawach deklaracji i zeznań podatkowych (12 proc.).
MF przypomina, że wiele spraw z urzędem skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem strony: podatki.gov.pl lub telefonicznie. Jeżeli jednak podatnik musi stawić się osobiście, to trzeba wcześniej się umówić. Można to zrobić np. za pośrednictwem elektronicznego formularza na stronie: podatki.gov.pl, wskazując urząd, w którym chce się załatwić sprawę, a następnie wybierając dzień i godzinę.
Potwierdzenie rezerwacji podatnik otrzymuje na podany adres e-mail lub SMS-em, jeżeli poda nr telefonu. SMS przypomni też z wyprzedzeniem o umówionym terminie wizyty.
Resort pracuje nad kolejnymi udogodnieniami, tj. nad integracją usługi „Umów wizytę” z e-Urzędem Skarbowym i innymi elektronicznymi usługami udostępnianymi przez Krajową Administrację Skarbową. Dzięki temu podczas rezerwowania wizyt pojawi się informacja, że dana usługa może być zrealizowana zdalnie, bez konieczności wizyty w urzędzie, jeżeli faktycznie istnieje taka możliwość.