Sklep internetowy powinien wystawić paragon fiskalny z dniem dokonania zapłaty za towar i dołączyć go do przesyłki.
Sklep internetowy powinien wystawić paragon fiskalny z dniem dokonania zapłaty za towar i dołączyć go do przesyłki.
Spółka prowadząca sklep internetowy ma obowiązek ewidencjonowania sprzedaży. Jak orzekł WSA w Warszawie, w sytuacji, gdy po otrzymaniu zapłaty sklep wysyła towar, to obowiązek podatkowy powstaje co do zasady w momencie zapłaty. W konsekwencji obowiązek ewidencji sprzedaży za pomocą kasy rejestrującej powstanie również z tą chwilą. Jednak w przypadku, gdy sklep nie wie, kiedy nastąpiła zapłata (nie kontroluje na bieżąco płatności od klientów) to może wystawić paragon fiskalny przed wysłaniem towaru.
Zdaniem sądu, gdy towar jest wysyłany dopiero po otrzymaniu zapłaty, sklep powinien dołączyć paragon do wysyłanej klientowi paczki z towarem. Sąd zgodził się więc ze stanowiskiem skarżącej spółki. Wyrok jest nieprawomocny.
Sygn. akt III SA/Wa 274/10
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama