W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy mogą być obsłużeni w urzędach skarbowych. Są one otwarte trzy dni w tygodniu, z wyjątkiem województwa śląskiego, gdzie z powodu epidemii otwarte są dwa dni w tygodniu - informuje KAS.

"Zachęcamy do korzystania z elektronicznych form rozliczeń i zdalnego kontaktu z jednostkami Krajowej Administracji Skarbowej. W wyjątkowych sprawach, których nie można załatwić elektronicznie, podatnicy są obsługiwani w urzędach skarbowych przed trzy dni w tygodniu, w poniedziałek, środę i piątek" - informuje Krajowa Administracja Skarbowa.

"Z uwagi na sytuację epidemiczną w województwie śląskim, urzędy w regionie obsługują podatników przez dwa dni w tygodniu" - zaznaczono

KAS namawia do korzystania z e-usług i kontaktu z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP i infolinie. Zapewniono, że usługi e-Deklaracje i Twój e-PIT, dostępne na stronie podatki.gov.pl, pozwalają na sprawne rozliczanie podatków bez wizyty w urzędzie skarbowym.

Więcej informacji dostępnych jest na stronach internetowych poszczególnych izb administracji skarbowych, urzędów skarbowych oraz na stronie podatki.gov.pl

"Natomiast w serwisie biznes.gov.pl znajdują się opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, między innymi informacje o tym, w jaki sposób, elektronicznie, można złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach oraz należnościach celnych lub stwierdzające stan zaległości" - podano.

Jak wyjaśniono, Krajowa Informacja Skarbowa udziela informacji podatkowych i celnych przez telefon: 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych) 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych) +48 22 330 03 30 (z zagranicy) od poniedziałku do piątku w godzinach od 8-18. Można również zadawać pytania drogą elektroniczną poprzez formularz dostępny na Portalu Podatkowym.

Aby otrzymać informację na temat cła lub podatków na adres e-mail, na stronie Portalu Podatkowego należy wybrać pozycję Skontaktuj się z nami, a następnie opcję „Pytanie e-mail”.

Czat z konsultantem KIS dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16. Rozmowa odbywa się z wykorzystaniem specjalnego formularza na Portalu Podatkowym w zakładce Skontaktuj się z nami – chat z konsultantem.

W wyjątkowych sytuacjach, w których nie można załatwić sprawy przez e-usługi, możliwa jest wizyta w urzędach skarbowych przez trzy dni w tygodniu: poniedziałek w godzinach 12-18, w środę w godzinach 9-15, w piątek w godzinach 9-13.

"Z uwagi na sytuację epidemiczną w województwie śląskim, urzędy skarbowe w tym regionie otwarte są dla podatników tylko w środy i piątki, w godzinach od 9:00 do 13:00" - zastrzeżono.

Zgodnie z komunikatem w Krajowej Informacji Skarbowej klienci mogą załatwiać sprawy osobiście przez dwa dni w tygodniu: w środę od 9:00 do 15:00; w piątek od 9:00 do 13:00.

KAS zaznacza, że we wszystkich jednostkach administracji skarbowej klienci są przyjmowani z zachowaniem szczególnych środków ostrożności.

"Prosimy o stosowanie się do zaleceń wywieszonych w siedzibach urzędów. W pozostałe dni obsługa podatników odbywa się w jednostkach KAS poprzez e-usługi, e-PUAP i telefonicznie" - napisano.

Trwa ładowanie wpisu